9 Ekim 2007 Salı

Gözlerine bakamadım...

Gözlerini gördüm önce... bakışlarından önce. Kültablasındaki izmaritleri sayıyordun, sonra parmakların kültablasına girdi. Utandın, elindeki külleri silmeye çalıştın etrafa bakarak. O sırada göz göze geldik. Gülümsedim. Sen ise başını önüne eğdin, birandan bir yudum alıp başını ellerinin arasına aldın. Sonra bir sigara daha yaktın. Ellerimle "7" işareti yaptım. Gülümsedin, 'evet, doğru' anlamında başını salladın. İşaret parmağınla çerez tabağını karıştırıp antep fıstığı veya fındık aradın, bulamadın. Yerimden kalktım, çerez tabağımdan topladığım fındık ve antep fıstıklarını tabağına boşalttım. Masama dönerken barmen "Abi birazdan bir çerez daha yollıcam, onu da dağıtma millete ama ha." dedi.

Gözlerine bakamadım, bir şey diyemedim. Yerime oturdum. Bana bakıyordun, emzirilmiş ve 'kim bu beni besleyen kadın' diyen yeni doğmuş bir bebek gibi. Bakamadım gözlerine. Saatine bakıp suratını astın. Cüzdanındaki paraya baktın, suratın yine asıldı. Barmene gidip 'şu köşede oturan bayanın hesabını ben ödüyorum... ama bunu ona söyleme' dedim. 8. sigaranı yakmıştın ki, o çıkageldi. Sarıldın boynuna, öptün. Ellerin titriyordu sanki. Garsonu çağırıp bir bira istedin. Parmağınla "arkadaşa" diye işaret ederken, herif parmağını öptü. Sen de onun yanaklarını sıkıp dudaklarına bir buse kondurdun. Herifin yanındaki sandalyeye oturup başını göğsüne yasladın. Artık gözlerine istesem de bakamıyordum. Eve dönüş öncesi son bir kez tuvalete gittim. Döndüğümde o herif senin saçlarını okşuyordu. Dönüp bana bakar gibi oldu... Suratımı asıp herifi kesmeye başladım. Adam kafasını çevirdi ve senin pamuk boynunu öptü. Barmen de o sırada bana bakıp, "Yok abi salla ya" dedi. Tam kalkıp hesabı ödeyip ayrılacakken, büyük bir tabakta antep fıstığı ve fındık geldi ama hiç yiyecek halim yoktu. Kasaya gidip hesabı ödemek istedim, elimi montumun cebine attım; "Hesabın ödendi." dediler. Montun cebinde bir kağıt buldum:
"Biricik aşkıma iyi davrandığın ve maganda bir şekilde asılmadığın için teşekkür ederim. Umarım sen de benim gibi, aşık olabileceğin birini bulursun. Gökhan."