8 Eylül 2007 Cumartesi

Bugün Hayat, Parçalı Umutlu...


Ray, originally uploaded by P.S.Zollo.

Ray: "Arabamda otururken bir araba gelip çarptı ve gözümü kaybettim."

Pencereden baktım, hava kapalıydı. Tam bunalım yürüyüşlük bir havaydı. Mp3 oynatıcıyı taktım belime, "A-ha - Crying in the Rain" eşliğinde yürümeye başladım. Acaba onu da çağırsam gelir miydi? Ama ailesi ziyarete gelmişti, bugün çıkamazdı... Şimdi ailesine hizmette sınır tanımıyordur; tıpkı bana geldiğinde benim yaptığım gibi. "Otur artık chuju ya, hiçbir şey istemiyorum. Yalnızca otur şuraya da dizine uzanayım." derdi hep. Bense eli ayağına dolaşmış bir biçimde döke saça bir şeyler hazırlamaya çalışırdım.

Sokakta pek insan yoktu, yağmur hafiften çiselemeye başlamıştı. Şemsiye sahibi insanlar yanımdan koşarak geçiyorlardı yüzüme bakıp, beyinsiz bir hayvana bakar gibi. Ben bir hayvandım, ama düşünen bir hayvan; seni düşünen bir hayvan. Acaba bu akşam sizinkiler döner mi? Akşam bana gelebilecek misin? Yemek yiyip mi gelirsin, aç mı? Hangi filmi izlesek? vs. vs.

Yağmur şiddetlenmişti, kapşonu geçirdim. Bakkala girip sigara ve bira aldım. Otobüs durağına oturup bira içmeye başladım, insanların beyinlerine su kaçmış gibi şaşkın şaşkın bana bakıyorlardı. Birayı bitirdim, duraktakilere "Hayırlı yolculuklar" deyip yürümeye devam ettim. Bankamatikten biraz para çektim, akşam alışveriş yaparsak diye... Sokağınıza girdiğimi son anda fark edip ana caddeye geri döndüm. Kavşakta bir kalabalık vardı, belli ki yine bir kaza olmuştu. Yaklaşınca plaka tanıdık geldi. Yerde uzanan silüet de... Ellerin kan içindeydi. Kafanı kaldırdım ama gözlerin boş bakıyordu. Yanına oturdum, kafanı dizime koydum. Gözlerin yüzüme döner gibi oldu; alnına bir öpücük kondurup elini tuttum. Doktor yanımıza geldi, nabzına baktı; "Eks olmuş." dedi. Doktora baktım, "Evet, bu benim eks aşkım." dedim. Birlikte gülüştük. Kalabalık şaşkın şaşkın bana bakıyordu. "Sabahtan beri ne bakıyonuz lan bana hep böyle şaşkın şaşkın?" dedim. Kalabalıktan biri "Fermuarın açık kalmış bilader." dedi. Fermuarı çektim... gittim.

Gece rüyamda onu gördüm, "Allah belanı versin chuju!" deyip rüyamı yüzüme kapadı.

Bu hikayenin ana fikri; sevgili arıyorum, gerektiğinde romantik taklidi bile yapabilirim a.k.